Elma+Alt+Shift

Birinci Bölüm – Reklam Kavramı (devam)

Posted on: Ağustos 29, 2006

(İlk bölüm için tıklayın)

Yapılan tanımlar değerlendirildiğinde reklam konusunda; mesaj iletmesi, bilgilendirmesi, belli bir zaman diliminin ya da yüzeyin satın alınması, kitle iletişim araçlarının kullanılması, üretici ile tüketici arasında bir köprü kurması, ikna edici bir iletişim biçimi olması ve ürünü zihinlere yerleştirmesinin ön plana çıkarıldığı görülmektedir. Tüm bu tanımlardan hareketle reklama ait özellikleri şöyle özetlemek mümkündür:

1. Reklam, pazarlama iletişimi içerisinde yer alan bir öğedir.
2. Belirli bir ücret karşılığı yapılır.
3. Reklamverenden tüketiciye doğru akan bir iletiler bütünüdür.
4. Reklamı yapan kişi, kurum, kuruluş bellidir.
5. Reklam mesajlarında mallar, hizmetler, ödüller ve sorunlara çözümler vardır.
6. Reklamın, hedef tüketicilerin tutum ve davranışları üzerinde oldukça önemli sayılabilecek bir etkisi vardır, bu yönüyle ikna edici bir iletişim süreci olarak değerlendirilebilir.
7. Reklam henüz alıcı durumunda olmayan kişileri, bir mal ya da hizmetin müşterisi haline getirmeye yarayan bir bilim ya da sanat etkinliğidir.
8. Reklam, doğru stratejiler üzerine kurulan orijinal, ilgi çekici, yaratıcı çalışmalar ve kaliteli yapımlar ile hedef tüketicinin satın alma davranışında belli değişiklikler yaratabilir.
9. Tüketiciyi bir ürün ya da hizmet ile ilgili daha fazla bilgi edinmesi için teşvik ve motive eder.
10. Tüketiciyi, bir ürünün nereden alınacağı, ürünün neler yapabileceği, ürünün kullanıcıya/satın alıcıya ne gibi faydalar sağlayabileceği konularında bilgilendirir.
11. Söz konusu markanın hala aynı olduğunu, aynı faydaları sağlayacağını, markanın güvenilir ve sağlam olduğunu hatırlatır, müşterinin güvenini tazeler.
12. Yeni aracılar sağlamak ve aracılara yardımcı olmak gibi işlevleri vardır.
13. Kişisel satışları desteklemek, aynı zamanda kişisel satışla ulaşılmasına olanak olmayan kimselere ulaşmayı sağlar.
14. Yeni bir marka imajı tasarlamak, bir marka imajını korumak, markanın arzu edilen imajını değiştirip yerine yenisini koymak vb. işlevleri yerine getirir.

Reklamlar

3 Yanıt to "Birinci Bölüm – Reklam Kavramı (devam)"

tanım için teşekkürler…çok faydalı oldu…

tanım için teşekkürler…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Mail

Kategoriler

Archive

Ağustos 2006
P S Ç P C C P
« Tem   Eyl »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Twitter

%d blogcu bunu beğendi: