Elma+Alt+Shift

Seda Sayan ve Pepsi sorunsalı

Posted on: Mayıs 29, 2009

Sanırım bugüne kadar yukarıdaki gibi bir örnekle birkaç defa karşılaşmışımdır, ki bu en kötüsü. Pepsi’nin promosyon kampanyası için Alametifarika’ya çalıştırdığı ve ev kadınlarına yönelik yapıldığı kesin reklam kampanyası, oyuncuları, senaryosu, diyaloglarıyla felakete dönüşen, ‘ama halkımız bundan anlıyor’ kriterinin hayata geçtiği ve ama ‘halkımız bunu anlıyor’ diyerek bu reklamla ulaşmak istedikleri halkı aşağıladığı inanılmaz bir örnek. Coca-Cola’nın en büyük rakibi olan Pepsi bu hareketiyle Coca-Cola’nın hiçbir zaman rakibi olamayacağını kanıtlamış oldu. Seda Sayan’ı kullanmak, eğer ev kadınlarına ulaşmaksa doğru bir isim. Sabah programının Türkiye’deki hemen hemen her evde seyredildiği ve birçok markanın da doğru kullandığı bir isim Seda Sayan. Ancak böyle bir reklam filmiyle, böyle ucuz diyaloglarla tam olarak ne elde edilmek istenmiş, onu pek anlamış değilim. (Hele anneyi oynayan oyuncunun ses tonu, mimikleri, hareketleri nedir öyle?) Bu film viral olsaydı belki daha etkili olurdu. Çünkü tamamen amatör bir şekilde çekilmiş, oynanmış ve kurgulanmış. Demek ki Pepsi’nin böyle bir kampanyaya ihtiyacı varmış.

44 Yanıt to "Seda Sayan ve Pepsi sorunsalı"

Kesinlikle yazık olmuş. Son zamanlardaki en kötü reklam desem kesinlikle abartmamış olurum. Hele ki Pepsi olunca hayretim bir kat daha arttı. Yok yok kesin kamera şakası…

Reklamda 10000 tl. nakit verilecek te çocuk okuyabilecek gibi bi hava var ama verilecek olan sadece alışverişte kullanılabilecek bi banka kartı.. Gözüne baka baka milleti kandırıyorlar.. Bu reklamda sahtekarlık var yayını durdurulmalı..

Bi şaka sanırım bunların hepsi:)

hani eski reklamları seyrediyoruz bazen böyle 1990’larda çekilmiş. gülüyoruz.. ne kadar kötüymüş bazı şeyler diyoruz. işte bu reklam 2009’da yeni çekildiği halde bana bu duyguyu yaşattı. ikinci kez izleyemiyorum bile. inanılmaz kötü. acilen unutulmalı.

“her zaman coca-cola”nın ne kadar doğru olduğu bir kez daha kanıtlandı…

Bende tam bununla ilgili bir yazı yazmıştım videosunu koymak için googleda aratırken sizin de yazdığınızı gördüm, Rezil bir film. Sinan Çetin’in elinden çıkan’ın en amatörü. Bu Reklam filmini de romantik filmi gibi elinde tutup 9-10 yıl sonra böyle birşey çekmiştim zamanında diyip yayınlasaydı belki ozaman biraz anlayışla karşılayabilirdik.
Tamamen başarısız bir reklam. pepsi 10.000 lira değil 100.000 lira bile verse kampanyayı böyle duyurmamalıydı.Sıradaki kampanya yüzü ayşe özgün olursa şaşırmayacağım!
Benim için pepsi bitmiştir daha da pepsi içmem

dünyanın en büyük gıda şirketi pepsico’nun kola markası pepsi’nin bu reklamında bir sorunsal var. pepsi reklamda çalışmayan ev kadınlarını hedef kitle olarak seçti diyelim. evet! o zaman bu reklam kötü bir reklam olmayabilir; fakat ülke nüfüsunun bu kadar genç olduğu bir memlekette sözünü ettiğimiz reklam gençler tarafından çok itici bulunuyor. sorun bencu şu: bir kampanya için hedef kitle seçiliyor ve reklam ona göre yapılıyor, pepsinin gerçek genel hedef kitlesi ise unutuluyor. bunun sonucunda pepsi’nin her yaştan tüketicisi, bir başka deyişle genel hedef kitlesi, bu reklama maruz kalıyor. ve gözlemlediğim ve gördüğüm kadarıyla bu reklamı çoğu genç insan beğenmemiş. ben de bu reklamdan hiç memnun olmadım. pepsi gibi dev bir markanın bu tür basit hatalar yapmaması gerekir.

sanki tadı reklamdan alıyosunuz kusura bakmayın ama eğer bir tat insanların damaklarına çakıldıysa yok reklamdı yok sedaydı hiçbişi farketmez ben hala pepsi tutkunuyum ve bence reklamda gayet iyi olmuş ne yani bu ülkede ev hanımlarına yönelik tek reklam ev tekstil ürünleri reklamlarımı olmalı ya da hanımlar kola içmiyorlarmı bu seferki reklamlada hedef kitle olarak ev hanımlarını secmiş ne var bunda şahsen başarılıda olmuş benim annem artık kızım pepsi al diyo 🙂 bu arada ev hanımı değilim yaşımda 23 yani gencim ama her kitleye hitap edebilen markalarında destekçisiyim çünkü markayı marka yapan budur.

Ahaha 🙂

@ Destini
iyi reklam damakta ki tadı bile unutturabilir adama. sen hiç ev hanımlarına yönelik bir sprite reklamı ya da ayşe özgün’ün oynadığı bir fanta reklamı gördün mü? Hayır , çünkü bizim ülkemizde kolayı genç insanlar “yoğun olarak” tüketirler. Eminim basit bir pazar araştırmasıyla bu sonuca ulaşılabilir.
Yani eğer bir kola markasıysan gençlere yönelik bir kampanya düzenleyeceksin, damacana su satıyosan ozaman 30-40 yaş üstü kişileri kampanya yüzü olarak seçebilirsin. Ha dersen ki “cocacola da 102 yaşında bir amcayı oynattı” o reklamda verilmek istenen mesajla pepsi reklamındaki bambaşka birşey.

“kızım sana mondi alayım mı” reklamı bile hedef kitlesine ulaşmayı başarmıştır bence ama bu reklam kesinlikle hedefine ulaşamaz.

@mcd, kesinlikle katılıyorum.

@destini, sana bir şey söyleyeyim: “reklam hem hiçbir şey, hem de çok şeydir. “

🙂 Katiliyorum.
Ama eklemek istedigim 1-2 sey var.
Ilki: Bu reklam salt bir “Anneler Pepsi Tuketsin.” reklami degil.
Bu reklam bir promosyon/cekilis kampanyasi reklami.
Bu promosyonu insanlara duyurmak icin ise “esprili” bir mesaj (ve hatta toplumsal fenomen!!! 🙂 ) kullanilmaya calisilmis. Ancak uygulamadan, diyaloglara ve fikre dek o kadar itici ve ucuz olmus ki bunu yapsalar yapsalar kasten yapmis olabilirler dedirtiyor insana.

Hedef kitle ev kadini.
En en tipik anlamiyla ele alip cogu zaman da kritize ettigimiz “ev kadini” bu sayede “zap”lamadan takilacagi bir reklam bulmus olmali sonunda. Pepsi izleyicisine muhakkak ulasacak ama Alamet Turkcell Recep’in Tavugu misali bu “halka inme trendi”ni nereye kadar surdurecek ve onu kimler izleyecek merak etmiyor degilim.

reklam iğrenç diyen arkadaşları grubuma beklerim

http://www.facebook.com/group.php?gid=81899358129&ref=ts

Oldu. Igrenc reklamin reklamini yapmayi surdurelim 🙂

Reklamın sonunda 10000 lirayı alan çocuk üniversiteye gidibilice(ğim)m diyor o paraya devlet üniversitesinde gerek yok vakıf üniversitelerinde ise o fiyata üniversite yok küçük beyin yıkamacıklarıyla bunlar insanları aptal yerine koyuyor….

zaten ikinci bi reklamında seda sayan pepsiyi içmiyor bile dudağını deydirip içiyormuş gibi yapıyor e daha ne olsun reklamdaki oyuncu bile içmiyor bu saatten sonra aysu kayacı öpse gelip öpse yinede içmem pepsiyi 🙂

ayırca böyle bi sitede fenerbahçe&galatasaray mac&pc gibi duygusal tavırlarla “güzel reklam olmuş ben pepsiciyim” demekte ayrı bir güzellik!!! :s

zero adını koymuşsunuz ama şekerini fazla kaçırmışsınız bunun ne demek olduğunu anlarsınız

walla pepsiymiş hpsiymiş reklammış hiç bilmem sadece o reklamdaki çocuk çoook şiriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnn ismini bilen warsa lütfn sölesnnn

aaa siz gercek misiniz acaba?

Bosverin seda sayani pepsiyi coca-colayi. Caniniz kolami cekti gidin BIMe alin bir le’cola. En iyisi arkadaslar.tadi cok guzel cokta ucuz.tavsiye ederim.

bence bu reklam çok iyi olmuş. dünyada sadece gençler kola içecek diosanız yanılıyosunuz dünyadaki tüm insanların pepsi içmeye hakkı var ben pepsi hayranı değilim ama bu konuda size hiçç katılmıyorum
ben birCOCA COLA hayranıyım ama her markanın kendine özel bir reklamı vardır

ben reklamı tekrar izledimde orada erkek babayı arayıp kolayı içiyor anne ise kolayıseçiyor bu reklam şunu acığa vuruyor annede(yaşlıda) gençde pepsi içebilir diyor bence

NE BU TALİHLİLERE BAKIN HEP ADANALI VE AYNI SOYAD ŞAİBE VAR

Ülkede Adanadan başka şehir yok herhalde.. Şaka gibi.. Kesin şaibe var..

Pepsi Cocacoladan farklı olarak kontör veriyor buda millete daha cazip geliyor.Üstüne pepsi çalarken dinlet çalıyor telefonda birde Telefonunuzu rahatsız Ediyor Seda sayan sesli banttan konuşan telefon

Seda Sayan fikri ilk olarak banada ters geliyordu. Seda Sayan reklamlarından sonra Pepsi kampanyası için Turkcell’e gönderilen mesajlarda, geçmiş dönemlerdeki pepsi kampanyalarına göre 3 kat artış olmuştur. Bunun nedeni krizden dolayı insanların kontör alamamasıda olabilir, Seda Sayan faktörü de. Bunu zaman gösterecek. Şu bir gerçekki, reklamın iyisi kötüsü olmuyor.
Şunu da unutmayalım, Seda Sayan reklamı geçen senelerde Pepsi reklamlarında oynayan Şansaldan, Erman Toroğlundan, Beckhamdan, Ronaldinhodan daha fazla ilgi çekti.

seni çok seviyorum seda sayan ben gamzenur bana yardımcı ol ne olur

Film bir tuhaf olmus evet ama herkes Pepsi’yi konusmaya basladi. Pepsi daha once BBDO’dayken son 1 yıldır yaptığı filmler abuk sabuktu ustelik dikkat bile çekmedi. Ermanlı filan filmler vardı hatırladığım ama çok kötüydü. Bence bbdo ödül peşinde koşmaktan elinden kaçırdığı müşterilere iş yapsaydı daha iyi olurdu.

reklamlarda oynatacak başka kimseyi bulamadınız mı berbat bir reklam zaten bütün ömrümüz seda gülben hülya yla gecmiş gibi yeter artık ya lütfen başka bir reklam filmine ihtiyaç var

bana şu anda 50 kontör çıktı ama kullanamıyorum bu konu hakkında bilginiz var mı?

ben pepsi kapaklarındakı sifreleri yoluyom birini yoluyom ikincisini yoladım zaman mesaj gosterilemiyor dıyıyor ve sahtekarlık yapıyolar herzaman aynı seyle karsılasıyozz bu nedır sızce

kapakların altındaki şifreyi gönderdikten sonra bize cevap olarak hattımızın para ödülü kazandıgıydı ama geri aradıgımızda yani dogru olup olmadıgını ögrenmek için aramıştık ama numaraya ulaşamadık eger bunu iletebilecegimiz bir yer varsa söylerseniz cok memnun olurum.

şike var kardeşim bu işte pepsi sırf adanaya çalışıyor ne tarafa baksam adana ne iş anlamadım…..adaletli olun biraz….

Ben pepsinin bu yaz kampanyasıma katılmıştım.Kontör kazanmıştım kontör hattıma yüklendi.Sonradan bir mesaj aldım. 05314536475 nolu hattan gönderildi ve pepsinin kampayasından 10000 YTL kazandığımı ve 5 tane 250 kontör numarasını onlara verirsem bana banka hesap numarası verecekleri söylendi.Alıpta söylemedim tabii ki.Sonradan araştırdım dolandırıcılarmış.Bilginize.

banada aynı msj geldi hemde aynı numaradan

sayın seda hanım insanları kandırmaya utanmıyormusuz turkselin ne sahtakar olduyğunu biliyoruz ve size yakıştaramıyoruz

mrhb seda hanım bana 05319439005 den msj geldi 1500 ht içinden 9 uncu geldiniz dedi 10000 tl kazandınız dedi 8 adet kontor istedi 2 adet hesab nmr verecegiz dedi paranızı iş bankasına yatıracagız dedi ne yapalım tşk

05318991108 kanmayın savcılıga verdim sakın kanmayın

bunlar allahtan korkısu olmıyanlar 50milyar tanzimat açtım

Şaka olan sensin Fırat. Başkası değil. Önce Türkçe konuşmasını öğren. Sonra başlık at. Şaka gibisin. Seni doğurmaları yazık olmuş. Annen de Türkçe öğretemediyse , ben senin anana ne diyeyim artık! Bana kalsa sizin gibileri eşşek sudan gelene kadar döverdim ama internette olduğunuzdan erişem,iyorum. Yatın kalkın da dua edin.

Akif, her şeyi anladım da buradaki Türkçe’nin nesini beğenmedin onu anlamadım?

Ben Fırat’a erişebiliyorum Akif. Zaten mini mini bir adam. Benim de şurama kadar (avucun yere paralel, nereni istersen oranı göstererek oku Akif’cim) geldi. Dilersen ben eşek sudan geene kadar dövebilirim Fırat’ı. Şaka gibi Fırat.

arkadaslar neden firmaya atıp duruyonuz anlamadım.adamlar 10.000 ytl dedıler bak bana 10.000 ytl lik kart gönderdıler.coca cola firması olsa göndermemek için elinden geleni yapardı.

annemin telefonuna 05358272381 no.lu telefondan mesaj geldi. pepsinin turkcelliler arasında düzenlediği size özel yılbaşı kampanyasında 1500 hat içinde hattınız 9. oldu, 10.000 tl kazandınız, diye mesaj geldi, merak ettim aradım,bu sefer 30.000 miydi neydi daha yüksek bir ödül kazandığımızı söylediler, iş bankasında hesap açacaklarmış, yakınınızda kontör bayii var mı, iki tane 250’lilik kontör yüklemeniz gerek, dediler.
kontör dolandırıcılarına kimse kanmasın

Bir Cevap Yazın

Mail

Kategoriler

Archive

Mayıs 2009
P S Ç P C C P
« Nis   Haz »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Flickr Photos

sehpa #sketches #bamboopaper

çogdatlı bi hediye by @clarasera :)

P8080981

P8060912

P8060930

Diğer Fotoğraflar

Twitter

