Elma+Alt+Shift

Fiat vs. Mercedes Benz

Posted on: Ekim 27, 2009


Reklamlar

12 Yanıt to "Fiat vs. Mercedes Benz"

şimdi noolcek!

İyice baydı bu tb işleri beni.
Reklamverenler de butun gun facebookta gezinmese aslında, herkesin hayrına olur…

A: ne düşünüyorsunuz? kim kimden esinlenmiş?
B: tarihlere bakmak lazım…
A: peki tarihler aynıysa ya da yakınsa nolacak?
B: bilemiyorum…

Mercedes reklamı çıkalı 1 yıldan daha uzun bir süre olduğu için kimin kimden “esinlendiğini” anlamak o kadar da güç değil sanırım. Artık internet sayesinde reklamları bazen yayına girmeden izliyoruz. İki aynı reklam arasında 2 hafta bile olsa şüphelenmek mümkün, bu zamanda kimin kimden “esinleneceği” belli olmuyor. Sanırım bu yüzden Joe La Pompe bile orjinal işlerin yanına soru işareti koyuyor.

hmm ne fiat reklamini ne de mercedes’i gorebiliyorum, kaldirildi mi acaba?

Türkiye’de 1’e 1 çalma olayını yapan 2 ajans var. Alameti Farika ve TBWA. Serdar Erener’in ispanyadan bire bir arakladığı sonra da pişkin pişkin ne olmuş yani diye tepkileri göğüslediği cem özer’li kadın bağı reklamlarını hatırlayın. Ya da 12’i dev adamı arakladığı nike havalimanı reklamını… Ya da Telsim’e kendsinin freelance yaptığı tüm servetinin atan ama cep telefonunun içindeki sim kartı atmayan kadın filmini hatırlayın. VW’nin Golf reklamından bire bir çalıntıdır. Say say bitmez Erener’in araklamaları. Bizlerin bilmediği ama Serdar’ın çalıp, kendi bulmuş gibi reklamverenlere allaya pullaya sattığı üstüne de yüzmilyonlarca dolarlık faturalar kestiği 10’larca durum var hiç şüphem yok. Şimdi de onun ekolünden, onun şimdiki konumuna yerleştirdiği İlkay Gürpınar aynı şeyi yapıyor. Anadolu Sigorta’dan sonra bu ikinci hadise. Yani kardeşim adam gibi çalışmıyorsun madem neden çok çalışıyormuşsun, çok yaratıcıymıssın numarası yapıyorsun ki… Al işte, millet böyle anında çakıyor kafana üçkağıdını… Değdi mi şimdi? Bu kadar para harcanmış bir projede arak iş yapmanın faturasını neden Fiat ödüyor? Yazık değil mi adamlara… Sana inanmış, markasını bir noktaya getireceksin diye para vermiş… Şu hale bak.

Obarey! Böylesini görmemiştim. Bu Mercedes filmi eskidir yav. Fena pişti olmuş. Joe la pompe’ya acılış sayfası olur bu acılış sayfası.

Eskiden TBWA hayranlarından (yani ajansları için pozitif yorum yazan kendi çalışanlarından) geçilmezdi buralar… Nereye gittiler acep? Yerin dibine mi? Neden konuşmazlar? 3 yıl önce Mercedes’in Superbowl için yaptığı bu filmini görmedik, duymadık, bilmiyoz demezler mi…

ben asıl müşteri ne diyor onu merak ediyorum ya da bir şey diyor mu?
haberi var mı pişti olan kampanyalarından. biliyosa haberi varsa ne yapıyo? hala ajansına saygı duyuyor mu mesela? bence ancak üç maymunu oynar fiat şu saatten sonra o da ayrı.

Konu açılmışken söyleyeyim, TBWA istanbul’un Anadolu Sigorta’ya yaptığı evini su basan adam reklamı da daha önce yapılmıştı. Yine türkiye’de manajans tarafından 92’deydi sanırım. Zaten Anadolu Sigorta’ya yaptıkları hırsızlar reklamlarının da birebir daha önce Hulusi Derici tarafından Oyak Sigortaya yapılmış olduğu ortaya çıkmış ve Kristal Elma’da yarışırken büyük bir skandalla yarışmadan diskalifye edilmişti.

Fiat’ın ve Anadolu Sigorta’nın büyük ihtimalle bunlardan da haber yoktur. Olsun diye yazdım.

Mercedes in reklamı yıllar önce çekildi.. Kimin kimden esinlendiği çok açık değil mi ?

çok güzel intihal vakası… başka bir şey diyemiyorum…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Mail

Kategoriler

Archive

Ekim 2009
P S Ç P C C P
« Eyl   Kas »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Most viewed

  • Hiçbiri

Flickr Photos

sehpa #sketches #bamboopaper

çogdatlı bi hediye by @clarasera :)

P8080981

P8060912

P8060930

Diğer Fotoğraflar

Twitter

%d blogcu bunu beğendi: